گزارش برنامه صعود ارتفاعات کازرون

گزارش برنامه صعود ارتفاعات کازرون، (تنگ حنا)
11 اسفندماه 96

صبح جمعه، ساعت 6:30 صبح، به همراه تعدادی از اعضای باشگاه کوهنوردی بامداد، شیراز را به سمت کازرون برای پیمایش ارتفاعات کازرون و تنگ حنا ترک کردیم. مسیر حرکت از جاده قدیم شیراز- کازرون بود. صبحانه را در مینی بوس صرف کردیم. پس از عبور از تنگ ابوالحیات، ساعت 8:30 در ابتدای جاده  فرعی روستای گرگدان(Gorgedan)، از مینی بوس پیاده شدیم. با توجه به صحبت های راهنما و نظر سرپرست، اعضا وسایل اضافی خود را در ماشین گذاشتند. با کوله هایی که حاوی ناهار، تنقلات و آب آشامیدنی مورد نیاز بود حرکت کردیم. پس از عبور ازجاده، در سمت دیگر جاده پیمایش مسیر را آغاز کردیم. (ارتفاع نقطه شروع از سطح دریا، 900 متر)مسیر، در گذشته مسیری مال رو بوده که افراد با خر و قاطر برای رسیدن به کازرون و دوان طی می کرده اند. ساعت 9:15 به ورودی تنگه رسیدیم. شیب نسبتا ملایمی داشت. طول مسیر سرسبز و پر از درختان بلوط است، که به دلیل بارندگی چند روز قبل در منطقه، علاوه بر این که هوا خوب بود، شاهد طبیعت بسیار شادابی بودیم. چشمه ای جهت تامین آب آشامیدنی در طول مسیر نبود. خوشبختانه با توجه به تذکر راهنما، تمامی همنوردان آب آشامیدنی به اندازه مورد نیاز همراه خود داشتند. ساعت 10:30 به حوضچه اول رسیدیم. محل مناسبی برای استراحت بود که از چشم انداز خوبی هم برخوردار می باشد.(ارتفاع این منطقه، 1560 متر).
پس از کمی استراحت به حرکت در مسیری با پستی و بلندی های متوالی ادامه دادیم. البته بیشتر مسیر از شیب ملایمی برخوردار بود. در ارتفاع 1820 ، حوضچه دوم را دیدیم. بالاخره در ساعت 13:30 به بالاترین نقطه مسیر رسیدیم که ارتفاع آن 2050 متربود. در این نقطه روستای دوان در سمت راست و شهرستان کازرون در سمت چپ منظره بسیار زیبایی را ایجاد کرده است.در ادامه مسیر به سمت پایین کوه سرازیر می شویم و مسیری را که بعضی قسمت های آن سنگ چین شده بود، طی کردیم. مسیر طولانیست اما بدون خطر و مشکل می باشد. حدود ساعت 15:30، به پایین کوه رسیدیم. پس از صرف ناهار، وارد روستای زیبا و توریستی دوان شدیم. مردمانی خوش سلیقه در این منطقه سکنی گزیده اند. اغلب خانه ها تازه ساز با معماری زیبا هستند. کوچه های روستا هم بسیار تمیز می باشد. در کنار درب ورودی بسیاری از منازل، هاون های سنگی نقش گلدان های زیبایی را ایفا می کنند. تمام کوچه ها نام گذاری شده اند. در طول مسیر عبور از کوچه ها، از کنار چهار گورستان گذشتیم. با مردم روستا که همکلام شدیم، گفتند روستا از دوازده محله فقها، علما و… تشکیل شده که هر محله ای برای خودش آرامگاهی جداگانه دارد. البته روستا سیزده گورستان دارد و سیزدهمی مربوط به کارگران و افراد غیر بومی بوده که در روستای دوان زندگی می کرده اند. پس از گشت و گذار و عکاسی در روستای زیبای دوان، ساعت 17:30 به سمت شیراز حرکت کردیم.
                                                                            برای مشاهده سایر عکس های برنامه، کلیک کنید.
سرپرست برنامه: سرکار خانم مهری خسروانی
راهنما: جناب آقای رئیسی
اعضای شرکت کننده در برنامه:خانم ها: لیلا توانگر، نسرین رئیسی، اختر باقرپور، زینب حقیقیت، احلام جارزاده، فیروزه میرحسینی، زهرا توانگر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.