گزارش برنامه پیمایش تنگ ناصری به مارگون

آدینه 96/6/10

مدت برنامه: 1روزه
ساعت حرکت: 6 صبح از باشگاه حجاب شیراز
نوع برنامه : پیمایش (حدودا 9 کیلومتر)
درجه سختی: نیمه سخت
لوازم ضروری: پوشاک،لوازم انفرادی برنامه یک روزه، هارنس، کلاه، ابزار فرود، خود حمایت
موقعیت جغرافیایی:  آبشار مارگون سپيدان در موقعیت جغرافیایی E515337 N302927 در استان فارس واقع است.
پوشش گیاهی منطقه: شامل درختان بنه، زرشک کوهی که اصیل ترین نوع زرشک است، کیالک، تمشک و گیاهان دارویی مثل خار مریم، کاسنی، خارخاسک و آویشن باریک می باشد.
هزینه برنامه: برای اعضا 25 هزارتومان، برای مهمان ها 30 هزارتومان (بابت کرایه و هزینه تجهیزات فنی)آبشار مارگون یکی از زیباترین آبشارهای کشور ایران می‌باشد و در شهرستان سپیدان، دهستان مارگون واقع گردیده است. این آبشار در حقیقت سرچشمه رودخانه است و در بالای کوه هیچ رودخانه‌ای نیست، بلکه از بدنه دیواره صخره‌ای کوه، بیش از چند هزار چشمه وجود دارد که آب از آنها به بیرون ریخته می‌ شود. از این حیث این آبشار هم بزرگترین و هم مرتفع‌ترین آبشار چشمه‌ای در جهان است. ارتفاع این آبشار به ۷۰ متر و عرض آن به ۱۰۰ متر می‌رسد.

در این برنامه قصد داشتیم برای رسیدن به آبشار مارگون از دره ناصری برویم. فاصله اردکان نا مارگون 48 کیلومتر و فاصله اردکان تا کمهر حدود 20 کیلومتر می باشد. صبح ساعت 6  از شیراز حرکت کرده و 7/35  به اردکان رسیدیم و راهنمای فنی برنامه و همراهانشان به ما پیوستند. به سمت کمهر حرکت کردیم و بعد از حدود 5 کیلومتر از روستای کمهر به اخرین رستوران که رسیدیم پیاده شده و 8/40 پیمایش را شروع و 9/15  در کنار یک رودخانه برای صرف صبحانه توقف کردیم. 9/40 مجددا پیمایش را ادامه دادیم. مسیری زیبا و  هوایی مطبوع و دوستانی پر مهر و با محبت دست به هم داده بودند برای  لذت بردن از اسماالله .  بین راه هم مسیر خشکی داشتیم و هم آبی.

آقای هاشم خسروانی راهنمای ما بودند و طبق پیش بینی قبلی پیش رفتیم و ساعت 1/15 به بالای محل فرود و نزدیک ابشار مارگون رسیدیم. برای صرف نهار و ادای فریضه نماز توقف کردیم.

از ساعت 15 آماده شدیم برای فرود، و تک تک فرود آمدیم.
بالاخره در ساعت 16 همه در پایین مسیر بودیم و دوباره به اب زدیم. بعد از چند دقیقه چشممان به ابشار مارگون روشن شد  و از مسیر جوی آب که در بالا بود ادامه دادیم و به پایین سرازیر و  وارد روستای مارگون شدیم. بعد از طی مسافتی به مینی بوس رسیدیم، لباسهای خیس را تعویض کرده و از دوستان اردکانی قدردانی و خداحافظی کرده و به سمت شیراز روانه شدیم.

افراد شرکت کننده در این برنامه:
خانم ها: مهری خسروانی(سرپرست برنامه)، فرزانه ژیانی، نرگس هنرور، احلام جارزاده،نسرین رییسی، نغمه ابوقداره، مریم باقر پور، اختر باقرپور، اشرف حسنی، مریم رنجبر، مهسا کشکولی، زهرا خدایاری، ناهید اسکندری، راضیه دوکوهکی.
آقایان: هاشم خسروانی، محمود رحمانی، علی دیبا، محمد زاهدی

از سرکار خانم خسروانی برای تدارک این برنامه و همچنین از آقای خسروانی و
تیم فنی همراهشان بابت همراهی در این برنامه سپاسگزاریم.

برای مشاهده سایر عکس های این برنامه کلیک کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.