گزارش برنامه کوه پیمایی سیاه کُشته

به نام خدا
12 آبان 96

همایجان یکی از بخش‌های وسیع، سرسبز و هموار شهرستان سپیدان است. این منطقه حد فاصل شهر اردکان و شیراز قرار دارد. دارای آب و هوایی خوش، زمستان و تابستانی معتدل و بهار و پاییزی دل انگیز است. همچنین دارای چشمه سارانی زیبا و زمین هایی پر برکت می باشد که رودخانه های زیبا و پر آب آن را آبیاری می کند . دره سیاه کُشته در منطقه خلیلی_نمازگه از منطقه همایجان قرار دارد. ابتدای حرکت از روستای خلیلی، پل نمازگه بوده و انتهای مسیر برنامه، باغات منطقه سربست می باشد.
صبح جمعه 12 آبان ماه، ساعت 6:30 به همراه هم نوردانمان در باشگاه  کوه نوردی بامداد و تعدادی اعضای مهمان، از باشگاه حجاب به سمت سپیدان حرکت کردیم. حدود ساعت 8 به سر جاده خلیلی، نمازگه رسیدیم و همان جا جهت صرف صبحانه توقف کردیم. پس از آن به سمت روستای خلیلی رفته و پس از گذر از روستا به پل نمازگه رسیدیم که شروع کوهپیمایی ما از آن جا بود.
وسایل مورد نیاز که شامل تنقلات، ناهار و آب می شد را در کوله ها قرار داده و وسایل اضافی را در مینی بوس گذاشتیم. حدود ساعت 9 از پل نمازگه به راه افتادیم. در طول مسیر چشمه جهت تامین آب آشامیدنی موجود نیست، بنابراین همگی به اندازه مورد نیاز آب همراه خود داشتیم. مسیر حرکت از کنار رودخانه و زمین های کشاورزی شخم زده بود.
درختهای پاییزی رنگارنگ و صدای دلنشین آب رودخانه، که همان آب شش پیر است؛ مسیر حرکت را دوچندان زیبا می کرد. مقصد ابتدایی ما دره سیاه کشته بود. حدود ساعت 10 به ابتدای دره رسیدیم. در ورودی دره و در کنار رودخانه توقف کردیم و آتشی جهت دم کردن چای برپا کردیم و مدتی را در جوار گرمای دلنشین آتش نشستیم. با توجه به عمق زیاد آب دره و سرمای هوای پاییزی تصمیم بر این شد که از بالای دره حرکت را ادامه داده و از بالا تماشاگر منظره زیبای دره بودیم.سپس از بلندای تپه به سمت پل نمازگه حرکت را ادامه دادیم. پل نمازگه:پس از آن به سمت مقصد که باغ یاران در منطقه سربست بود حرکت کردیم. تمامی طول مسیر از میان رودخانه آب و یا باغ های با درختان میوه که غالب آنها سیب بود عبور می کردیم که با منظره زیبای برگ زرد درختان و سیب های سرخ روبرو بودیم.
حدود ساعت 14 در یکی از باغ ها جهت صرف ناهار با اجازه باغدار محترم توقف کردیم. پس از 2 ساعت ناهار و استراحت مسیر حرکت را ادامه دادیم. در حدود ساعت 18 به باغ یاران رسیدیم که مینی بوس در آنجا منتظر ما بود. همگی سوار مینی بوس شده و به سمت شیراز بازگشتیم.
هزینه برنامه: برای اعضا 25000 تومان، مهمان و همراه30000 تومان
                                                               برای مشاهده سایر عکس های این برنامه، کلیک کنید
شرکت کنندگان در برنامه:خانم ها: لیلا توانگر، صوفیا توانگر، محبوبه زرنویس زاده، زهرا کاویانی، مریم صحرائیان، شکوفه خسروانی، احلام جارزاده، عاطفه خانی، زهرا خدایاری، طاهره حیدری، فیروزه میرحسینی، مهری خسروانی، مریم شجاعیان و نسرین رئیسی
آقایان: حسن مصباح و سینا فروزان
ارسال گزارش: نسرین رئیسی

2 دیدگاه دربارهٔ «گزارش برنامه کوه پیمایی سیاه کُشته»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.