گزارش صعود به قله شکسته

استان فارس، منطقه ابرج

ارتفاع: 2255 متر از سطح دریا

کوه شکسته جزو کوه های ستخرگزین یا سه تخت گزین است. دارای دو قله دیگر به نام های شهرک و استخر به ارتفاع 2190 و 2255 متر است. این سه کوه در زمان حکومت هخامنشیان کاربرد نظامی داشته است و همچنان بقایای سازه های آن زمان در مسیرهای صعود قابل مشاهده است.

کوه شکسته از مسیرهای مختلفی صعود می شوند. تیم بامداد مسیر میان قلعه را برای صعود انتخاب کرد.

تیم اعزامی از طرف باشگاه بامداد، صبح روز یکشنبه 26 آذر 1402 ساعت 6:45 از میدان معلم شیراز حرکت کرد. پس از طی حدود 68 کیلومتر به پای کوه شکسته رسید. (بعد از طی 55 کیلومتر از دروازه قرآن، به سه راهی علیاخالدآباد می رسید. در سمت چپ جاده، 13 کیلومتر طی کرده تا به ابتدای شروع پیمایش برسید. تقریبا 2 کیلومتر خاکی را باید طی کرد که البته مسطح و هموار است.)

ساعت 8:30 از مینی بوس پیاده شدیم. بعد از 35 دقیقه به چشمه باغی رسیدیم که حوضچه کوچکی داشت. از چشمه اول گذر کردیم و پس از 10 دقیقه به چشمه دوم رسیدیم که درخت چنار بزرگی در پای آن سایه افکنده بود. با توجه به سرمای هوا، توقف زیادی نداشتیم و مسیر را ادامه دادیم.

ساعت 9 به منظور صرف صبحانه، توقفی 20 دقیقه ای داشتیم. مسیر دارای شیبی متوسط و سنگلاخی بود. ساعت 11:50 به قله رسیدیم. دوستان قله اولی در ابتدای صف حرکت کردند و قدم بر بلندای قله نهادند.

40 دقیقه بر روی قله توقف داشتیم.

12:30 به سمت پایین حرکت کردیم. حدود یک ساعت بعد در کنار غار و استخرهای قدیمی برای ناهار توقف داشتیم.

شیب مسیر برگشت نسبتا تند بود.

15:35 به چشمه باغی رسیدیم. کمی توقف داشتیم تا از هوای مطبوع و طبیعت زیبای پاییزی لدت ببریم.

16:25 پیمایش به پایان رسید و همگی شاد و پر نشاط از گذراندن روزی خوب در کنار دوستان و همنوردان، به شیراز عزیمت کردیم.

نکات قابل توجه:

• آنتن دهی موبایل در تمام طول مسیر میسر است.
  • چشمه در مسیر وجود دارد.
  • فاصله تا ورودی شهر شیراز 68 کیلومتر
  • مسیر صعود: روستای میان قلعه

اسامی شرکت کنندگان:

خانم ها شهلا بخشی فرد، نرجس هنرور، مریم بهارلویی، مژگان یحیایی، مریم قربانی علیا، سهیلا بخشی، زهرا هنرمند، نجمه اسفندیاری، فاطمه ذهبی، الهام زارع، سارا شفیع خانی، احلام جارزاده ، خرم روستایی (راهنما) و سیما مکتبی فرد (سرپرست)

آقایان حمید قاسمی، مهران فتاحی، یعقوب مظفری و

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.