گزارش صعود به قله های قوچ خوس و کرسملو

کاخی از «کوه» منزلگهِ ماست !

در فراز چَکادهای : قوچ خوس ( بلندترین چَکاد در دامنه های شکرک در شمال غربی سپیدان ) و کرسملو؛ آدینه ۲۴ شهریور، ۱۴۰۲.

بلندی چَکاد قوچ خوس: ۳۳۰۰

بلندی چَکاد کرسملو: ۳۳۲۶

زمان پیمایش: حدودا ۵ ساعت

سطح برنامه : متوسط

شمار هم نوردان: ۱۴ تن

پنج شنبه، ۲۳ شهریور، ۱۴۰۲، ساعت شش غروب به مکان گردشگری و تفریحی پولاد کف سپیدان وارد شدیم. با برپا کردن کمپ ، شب مانی را در بزمی صمیمی و شکوهمند به ویژه با حضور بانو شکوفه جان سپری کردیم. در آن جای زیبا در فضایی بهشت گون، کنار سپیدارهای بلند قامت و قد کشیده که با آوای باد، برگ های سبزشان به زردی گراییده و پولک وار بودند، به رقص و طَنُازی و دست افشانی می پرداختند. پس از خوردن چای و شام و گپ زدن تا پاسی از شب، در ساعت یازده به آغوش خواب رفتیم.

آدینه، ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ ساعت پنج و نیم بامداد با ۱۲ تن از هم نوردان، به سوی چَکاد «قوچ‌خوس» به راه افتادیم. در حالی که بانو سیما مکتبی فرد سر قدم گروه بودند با گام های کوتاه و استوار و در هوایی بسیار خنک که جان فَزا و دلنواز بود.

از مسیر جاده ی کوهستانی به راه افتادیم با شیبی مناسب و دیدن گونه های گیاهی منطقه که عبارت بودند از: گل حسرت، گیاهان بوته ای و گونه هایی از فرفیون البته ناگفته نماند‌ که  همگی در این فصل، خشک و زَرّین رنگ  و پیکر  زمین، چشم به راه فرود مرواریدهای آسمانی بودند تا سیر شود از مایه ی جان بخشی، آب و بلورهای برف و سنگ های در طول مسیر، بسیار  زیبا و  از جنس آهک، مارن (مخلوط سیلیس و آهک) و گارنت بودکه با برجستگی های ریز و سرخ رنگ که گونه ای گوهر سنگ است، چشم ها را به خود مجذوب می کرد؛ مسیر را می پیمودبم.

پس از یک ساعت پیمایش در ساعت شش و چهل و پنج دقیقه، درکنار رستوران تله کابین به منظور صرف صبحانه توقف داشتیم.

سپس در ساعت هفت و نیم دوباره به راه افتادیم. ساعت هشت که به چکاد قوچ خوس رسیدیم.

به یک دیگر شادباش گفتیم و خرسند بودیم. پس از گرفتن تصاویری به یادگار، به سوی چکاد کرسملو که در فاصله ی نزدیکی از چکاد قوچ خوس قرار داشت، به راه افتادیم. در طول مسیر با دست به سنگ شدن و پیمایش نیم ساعتی، سرانجام در ساعت هشت و نیم به چکاد کرسملو رسیدیم.

توقفی 40 دقیقه ای داشتیم تا هم از فضای قله لذت ببریم و هم عکس بگیریم. از شُکوه شگفتانه ی کوه ها، دشت ها و بلندی ها، مسرور شدیم و به وجد آمدیم.

در فرجام، ساعت نه و نیم بود که از چکاد فرود آمدیم و در ساعت ده و چهل و پنج به گردشگاه پولاد کف رسیدیم. تا پسین در کنار هم نوردان، لحظاتی خوش و به یاد ماندنی را به وجود آوردیم و سرانجام در ساعت شش عصر به سوی شیراز راه افتادیم.

سپاس ویژه از سرپرستان  عزیز، بانوان : مهری خسروانی و سیما مکتبی فرد که  با رفتار نیکشان و رهنمودهای ارزشمندشان، برنامه و صعودی شایسته و به یاد ماندنی برای هم نوردان به وجود آوردند.

امید که پیوسته پا به کوه و در فَراز باشید. ( فرانک رمضانی)

اسامی شرکت کنندگان:

خانم ها مهری خسروانی، شکوفه خسروانی، حمیده فرمانی، ماهرخ مصلی نژاد، احلام جارزاده، سوفیا توانگر، فریده رحمانیان، فرانک رمضانی، نسرین رئیسی،لاله اسفندیاری، فرشته نظری، زهرا ریاستی، سیما مکتبی فرد (سرپرست) و آقای عباس اسدی

گزارش از: فرانک رمضانی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.