گزارش برنامه باردید از آبشار مرزیون

گزارش برنامه باردید از آبشار یخی مرزیون سپیدان
29 دی ماه 96

آبشار چیکان یا چیکون در 1 کیلومتری  قبل از غرب روستای چیکان واقع شده است. روستای چیکان در دهستان كمهر، بخش اردکان از توابع شهرستان سپیدان استان فارس قرار دارد. این روستا در نزدیکی روستای مارگون واقع است. قبل از رسیدن به روستای مارگون به یک سه راهی رسیده، که یک سمت آن به روستای مارگون می رود و سمت دیگر پس از عبور از گردنه شاه قلی، به روستای چیکان می رسد. مسیر این روستا آسفالت شده است.
آبشار چیکان، آبشار کوچکی است و اطراف آن هم جای چندان وسیعی نیست. از کوه کنار این آبشار می توان به بالای آبشار رسید. از آنجایی که روستای چیکون قبل از مرزیون قرار دارد،  برنامه ی ما این بود که از آبشار چیکون و مرزیون بازدید کنیم اما چون دوستان اطلاع دادند امسال متاسفانه خبری از یخ زدن آبشار چیکون نیست، تنها از آبشار مرزیون بازدید کردیم.حدود یک کیلومتر بعد از روستای چیکون، روستای مرزیون قرار دارد. که ابشار بسیار زیبایی را در تنگه ایی در شرق روستا در دو کیلومتری خود جا داده است.
این آبشارها در فصل زمستان یخ زده و مناظر بسیار زیبایی خلق می کنند.
راه رسیدن به چیکون و مرزیون مرزیون:
دسترسی به این آبشار ها از طریق جاده مارگون، به جاده فرعی اسفیان، پس از عبور از گردنه، شاه قلی می باشد. اول از روستای چیکون عبور کرده و بعد به روستای مرزیون میرسیم. در قسمت شرق روستای مرزیون پس از یک ساعت و نیم راهپیمایی در دره مرزیون به آبشار زیبا و یخ زده مرزیون می رسیم. همچنین از طریق روستای گرمه شهرستان کامفیروز نیز قابل دسترسی است که جاده ای خاکی دارد.
گزارش برنامه:
با تعدادی از همنوردان باشگاه بامداد و تعدادی مهمان، صبح جمعه 29 دی ماه، ساعت 6:40 از باشگاه حجاب با یک دستگاه اتوبوس به سمت سپیدان حرکت کردیم. 8:15 در پارک سپیدان صبحانه خوردیم. ساعت 10 صبح روستای مرزیون بودیم. پس از صحبت های راهنما حرکت را به سمت دره مرزیون شروع کردیم.ساعت 12 ظهر پای آبشار بودیم و پس از گرفتن عکس های یادگاری،ساعت 13:30 محل آبشار را ترک کردیم.در بین راه برای ناهار توقف داشتیم و بالاخره ساعت 15 به روستای مرزیون رسیدیم.در ایوان منزل آقای غفاری از اهالی مهربان روستای مرزیون، به چای دعوت شدیم. با صفا و صمیمیت و یکدلی و پاکی خود، به ما فهماندند که هنوز در روستاهای ما نبض محبت می تپد.
ساعت 16:15 از مرزیون حرکت کردیم. ساعت17:15 به سپیدان رسیدیم. و ساعت 19 با رسیدن به باشگاه حجاب شیراز، برنامه خاطره انگیز ما به پایان رسید.
                                                                 برای مشاهده سایر عکس های این برنامه، کلیک کنید
سرپرست برنامه: پریچهر خرم
عزیزانی که در این برنامه شرکت کردند:خانم ها: مریم رنجبر. علیا مکتبی فر. پردیس انوری پور. زویا پاپیری. لیلا توانگر. قربانی. خدا یاری. حیدری. دژ بد. رحمانی. شرفیان. شکوفه خسروانی. میر حسینی. اکبری. زرنویس. رییسی. قربانی. نادری. عمیدی. مرادی. ابراهیمیان.
آقایان همراه: جمشید یزدانپناهی. اسماعیل کشتکار. مرتضی روزگار. سینا فروزان.
                 هم چنین در این برنامه تعدادی از همنوردان سپیدانیمان به ما ملحق شدند که خاطره بسیار قشنگی را برای گروه بامداد رقم زدند.
ارسال گزارش: پریچهر خرم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.