گزارش صعود به قله سیالان (بام استان قزوین)

با توجه به گفته ی راهنمای برنامه، چون این قله دارای سه مسیر و یال خیلی پر شیب از سه طرف به سمت قله است این اسم را روی آن گذاشتند. اسم قله در اصل سه یالان بوده است که در گویش محلی سیالان خوانده می شود .

شرح برنامه:

پنجشنبه ۲۲ تیرماه ساعت 16:۱۵ از ترمینال کاراندیش شیراز حرکت کردیم. جمعه ساعت ۵ صبح به قزوین رسیدیم. ساعت ۶ با پاترول عازم روستای هنیز (مهد درختان گیلاس و آلبالو) شدیم. ساعت ۹:۳۰ صبح به روستا رسیدیم و تا شب استراحت کردیم.

در ساعت ۲۳:۲۰ از محل اسکان به سمت قله حرکت خود را آغاز کردیم. بعد از نرمش و گرم کردن از جبهه جنوب غربی به سمت قله حرکت کردیم. پوشش گیاهی متنوعی را در منطقه داشتیم. تنوع بی نظیری از گل های وحشی و دارویی را شاهد بودیم. حدود ۱:۳۰ ساعت در شیب تند حرکت کردیم.

ساعت ۵:۳۰ صبح به جانپناه رسیدیم و بعد از یک ساعت استراحت و صرف صبحانه، در ساعت ۶:۳۰ بدون حضور راهنما (جناب قبادی) هفت نفر بانو به سمت قله راهی شدیم. مسیر پر شیب همراه با تراورس های طولانی بود. بعد از ۴ ساعت پیمایش در صبح شنبه ۲۴ تیرماه  ساعت ۱۰:۴۵ صبح با یاری خداوند و همت بالای یکایک شیرزنان بامداد به قله رسیدیم. عکس های یادگاری را گرفتیم. شکرگذاری از درگاه باری تعالی را هم به جا آوردیم و آنگاه در ساعت در ساعت ۱۱:۳۰ به سمت پایین حرکت کردیم.

ساعت ۱۴:۳۰ به جانپناه رسیدیم. بعد از حدود ۴۵ دقیقه استراحت و صرف نهار و کسب انرژی به سمت پایین راهی شدیم.

ساعت ۲۱:۳۰ بعد از ۲۲ ساعت پیمایش طاقت فرسا به یاری خداوند همگی صحیح و سالم اما واقعا خسته به محل اسکان رسیدیم.

صبح یکشنبه ۲۵ تیرماه ساعت ۱۰ صبح از روستای هنیز به سمت قزوین راهی شدیم. در قزوین، گشت شهر و بازدید از بازار سعدالسلطنه قزوین را داشتیم. در نهایت پس از صرف ناهار و در ساعت ۱۶:۳۰ در میدان راه آهن قزوین سوار اتوبوس رشت – شیراز شدیم.  ۵:۳۰ صبح دوشنبه به شهر خود شیراز عزیز رسیدیم.

نکات قابل توجه:

• از ابتدای مسیر تا جانپناه 3 چشمه موجود بود و برای تهیه آب از آنها میتوان استفاده کرد. از جانپناه تا قله هم یک چشمه وجود داشت.
  • آنتن دهی مسیر ضعیف بوده و بعضا در بعضی نقاط اصلا آنتن نداشتیم.

به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقیست…

اسامی شرکت کنندگان: خانم ها نرجس هنرور، محبوبه فرهادی، نجمه شاکرنیا، مدینه امیری، فرحناز گلستانه، ژیلا بهی پور، مژده محمدی (سرپرست)، زهرا طاقدیسی (مربی)

گزارش از: خانم نجمه شاکرنیا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.