گزارش صعود به قله شاهوار

گزارش صعود به قله شاهوار-استان سمنان (طرح سیمرغ )

12 و 13 خرداد 1400

قله شاهوار با ارتفاع 3945 متر ، بلندترین قله استان سمنان در منطقه البرز شرقی واقع شده است.

این قله در 40 کیلومتری شمال غربی شهرستان شاهرود و در شرق روستای تاش واقع شده است. قله شاهوار از 3 جبهه صعود می شود.

الف) جبهه غربی که دو مسیر دارد: 1- چشمه خرسی 2- چشمه پیرمیشی

ب) جبهه جنوبی

ج) جبهه شمالی

تیم باشگاه از جبهه غربی و مسیر چشمه پیر میشی صعود کرد و مسیر بازگشت جبهه جنوبی بوده است.

شرح برنامه:

روز اول:

تیم ساعت 10 دقیقه بامداد روز 12 خرداد 1400، به قصد شاهرود و روستای مُجن، شیراز را ترک کرد.

ساعت 18:30 به پلیس راه شاهرود رسیدیم. از آنجا به سمت مُجن حرکت کردیم.

محل اسکان تیم، خوابگاه جواد الائمه بوده که البته از قبل توسط سرپرست برنامه رزرو شده بود. خوابگاه دارای 5 اتاق بود که گنجایش حدود 30 نفر را داشت. اتاق ها هر کدام دارای سرویس بهداشتی و آشپزخانه مجزا بودند.

روز دوم:

ساعت 3 بامداد روز 13 خرداد بیدار باش اعلام شد. ساعت 4 سوار بر مینی بوس هایی، که از قبل هماهنگ کرده بودیم، شدیم. تا روستای تاش رفته و سپس در روستای شاهوار از ماشین پیاده شدیم.

ساعت 5:20 همگی به صف شده و کوهپیمایی را آغاز کردیم. در ابتدای مسیر از چشمه پیر میشی که در سمت راست ما قرار داشت عبور کردیم.

مسیر در بعضی نقاط دارای شیب بوده و کمی صخره ای بود. ساعت 10:45 به قله شاهوار، بام استان سمنان، رسیدیم.

زمانی بر روی قله به استراحت و گرفتن عکس های یادگاری سپری شد. ساعت 11:50 از مسیر جنوبی (چشمه پری خانی) برگشتیم.

این مسیر طولانی تر بوده ولی دارای شیب کمتری است. و از طرفی این مسیر بسیار زیبا و پر از گل و گیاهان دارویی بود.

ساعت 2:25 به چشمه پری خانی رسیدیم.

یک ساعت برای استراحت و ناهار در نظر گرفتیم.

ساعت 3:25 دوباره صف کوهنوردان آماده حرکت به سمت روستا شدند. این روستا دارای درختان زرشک و گیلاس . آلبالو هستند. ساعت 5:45 به ابتدای باغات روستا رسیدیم. سوار بر مینی بوس شده و به سمت روستای مجن برگشتیم.

اطلاعات مسیر:

مسیر رفت از روستای تاش و چشمه پیر میشی (جبهه غربی) بود که حدود 6 کیلومتر پیمایش داشتیم.

مسیر برگشت از جبهه جنوبی (مسیر تاش) بوده و حدود 10 کیلومتر است.

نکته: آنتن دهی موبایل نسبتا خوب نبود.

روز سوم:

با توجه به برنامه صعود قله گاوکشان؛ این روز را برای استراحت و تجدید قوا و البته بازدید از اماکن تاریخی منطقه برنامه ریزی شده بود. از جمله مناطق بازدید شده میتوان آرامگاه بایزید بسطامی، آرامگاه ابوالحسن خرقانی، برج کاشانه و … نام برد.

اسامی شرکت کنندگان:

خانم ها مژده برخوردار، سوفیا توانگر، نرگس هنرور، زهره قاسمی، لیلا فتحی، بهار خلیلی، نجمه شاکرنیا، میمنت قاهری، اسما باقری، لیلا دهقانی، شهلا ایزدخواستی، پروین برزگر، احلام جارزاده، سحر دشتیانی(امدادگر) ، مهری خسروانی، نسرین رئیسی، حمیده فرمانی(مسئول فنی)، علیا مکتبی فرد (سرپرست)

آقایان سعید رحیمی، محمد واحدی، حامد آموزگار(امدادگر)، آقای رضازاده، کاظم صالحی، اردوان محمودی فر

گزارش از: خانم علیا مکتبی فرد

راهنما: آقای علی شاه محمدی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.