گزارش صعود زمستانه قله تخت فریزهند

گزارش صعود زمستانه قله تخت فریزهند

۶ دی ماه ۱۳۹۸

گروهی از بانوان کوهنورد سراسر ایران گرد هم جمع شده اند و تصمیم به صعود قله هایی از ایران را دارند که نقشه و ارتفاع آن ها در نقشه جغرافیای قلل ایران ثبت نشده است. این گروه در حین صعود، کروکی و نقشه منطقه را ثبت و با توجه به اسم محلی تابلو قله را نصب می کنند .صعود به یکی از قله های کاشان سومین برنامه گروه کوه بانوان پر تلاش بود. از باشگاه بامداد تیمی 4 نفره متشکل از نسرین رئیسی، مژگان شرفیان، مهری خسروانی و رقیه پورقربان(سرپرست)  دراین برنامه شرکت  کردند.نام قله : تخت فریزهند       /       منطقه :نطنز کاشان        /        ارتفاع شروع مسیر :2300               /           ارتفاع قله: 3360

شرح برنامه

چهارشنبه 4 دی 1398: ساعت 20 از ترمینال کاراندیش حرکت کردیم.

پنجشنبه 5 دی 1398: ساعت 5 بامداد به کاشان رسیدیم. ازساعت 9 الی 15 گشت شهر کاشان را داشتیم. پیشنهاد ویژه بازدید از کتابخانه ضرابی (خیابان فاضل نراقی، کوچه فرهنگ31، کوچه درب باغ، کتابخانه ضرابی) است. کتابخانه ضرابی توسط بخش خصوصی (سرکار خانم ضرابی) با تغییر کاربری یک کارگاه قدیمی رنگرزی به کتابخانه تبدیل شده است. این کتابخانه مشتمل بر هزار جلد کتاب ایران‌شناسی، تاریخ، ادبیات و هنر ایران در ٢٠٠ مترمربع دایر شده است.ساعت 17 درخانه کوهنورد کاشان توسط هیات کوهنوردی کاشان پذیرش افراد صورت گرفت.

ساعت 20 الی 21:30 کلاس آشنایی با انواع نقشه ها و ترسیم نقشه شماتیک و طراحی مسیر صعود توسط استاد علی مقیم برگزار شد. پس از آن ریز برنامه توسط سرکارخانم سمیعی سرپرست برنامه شرح داده شد.جمعه 6 دی 1398: ساعت 5 بیدار باش اعلام شد. ساعت 6 به سمت نطنز (حد فاصل کاشان تاروستای فریزهند – حدود 70کیلومتر) حرکت کردیم. پس از رسیدن به روستای فریزهند، ساعت 9 بطرف قله و در هوایی سرد شروع به حرکت نمودیم.ساعت 12 بر فراز قلهساعت 15 به روستا رسیدیم و به سمت کاشان برگشتیم. ساعت 17 به کاشان رسیده و پس از جمع کردن وسایل به ترمینال اتوبوسرانی رفته و راس ساعت 19 به طرف شیراز حرکت کردیم.شنبه 7دی 1398: ساعت 4 بامداد به شیراز رسیدیم.

این صعود باطراحي و برنامه ريزي تيمي ٤٠ نفره از بانوان سخت كوش و پر تلاش کوهنورد که موفق شدند نخستين صعود زمستاني به يك قله ناشناخته در منطقه رشته كوه هاي ممتد مركزي ايران جنوب غربي كاشان و شمال غربي نطنز در منطقه روستاي فريزهند را با موفقيت صعود و رشته موسوم به تخت را بعنوان يك منطقه جديد براي صعود به قلل بالاي ٣٠٠٠ متر به جامعه كوهنوردي كشور معرفي كنند.

لازم به ذكر است سرپرستي تيم بانوان در اين برنامه به عهده سركار خانم رقيه سميعي بوده و با مربيگري سركار خانم زهرا دهقان و همكاريهاي صميمانه و پشتيباني باشگاه كوهنوردي بهمن تهران و هم چنين هييت كوهنوردي و صعودهاي ورزشي شهرستان كاشان به انجام رسيد كه از همه آنها سپاسگزاريم.

نویسنده گزارش: مهری خسروانی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.