پرش از دیواره آیگر سوئیس

پرش از دیواره آیگر توسط کوه نورد ایرانی
مهدی حبیبی

صخره نوردان دامنه شمالی کوه ایگر، نام نوردلند را به دلیل خطرات و دشواری‌هایش به خوبی می‌شناسند . این کوه با ارتفاع 3970 متر ، برای اولین بار در سال 1938 فتح شد و از آن پس دامنه شمالی‌اش گردشگران و صخره نوردانی که آن را مرلند یا دیوار مرگ می‌نامیدند مجذوب خود کرده است . کوهی با ویژگی‌های منحصر به فرد که اگرچه در مقایسه با رقبایش از درجه خطر کمتری برخوردار است اما لحظه به لحظه صعود آن اضطرابی خاص را در دل کوه نوردان به وجود می‌آورد.  چشم انداز عظیم این دیواره که در بالای پیش اسکی معروف “شایدک” سویس قرار گرفته همواره نگاه بسیاری از کوهنوردان و غیر کوهنوردان را به سوی خود کشیده و می کشد و The White Spider نام پهنه ای برفی یخی و بخشی از دیواره آیگر است که از دور بسان یک عنکبوت سفید عظیم بر روی دیواره به نظر می رسد.
مهدی حبیبی از کوهنوردان باسابقه کشورمان و عضو اسبق تیم تهران در صعود به قله برودپیک که اینک ساکن کشور کانادا می‌باشد، موفق شد پس از صعود یکی از گرده های دیواره آیگر از فراز این کوه سترگ با لباس wing suit فرود آید.

در این مورد خودش می‌گوید: “سالها صعود از آیگر برایم آرزو بود، اما اینک نه تنها از آن بالا رفتم، بلکه توانستم پرش نیز انجام دهم”. بی شک لقب کوهنوردی نترس و شجاع برازنده مهدی می‌باشد. برای این کوه نورد آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.