گزارش صعود به قله تشگر

گزارش صعود به قله تشگر، استان هرمزگان (طرح سیمرغ)

25 لغایت 28 دی ماه 1399

کوهستان هماگ از رشته کوه های زاگرس جنوبی و از ارتفاعات بلند استان هرمزگان است. این رشته کوه در 60 کیلومتری شمال بندرعباس و قسمت جنوبی شهرستان حاجی آباد قرار دارد. قله تشگر، بلندترین قله هماگ می باشد.

شامگاه پنج شنبه 25 دی ماه ساعت 22 تعداد 12 نفر با یک دستگاه مینی بوس از پارک بعثت با هدف صعود به قله تشگر به سمت بندرعباس، حرکت کردیم.

روز اول:

ساعت 6:25 به روستای درگز رسیدیم. توقف کوتاهی در منزلی که آقای آرامش از کوهنوردان نامی منطقه برای ما تدارک دیده بودند داشتیم. صبحانه را صرف کردیم. دو نفر از کوهنوردان شهرستان آباده به ما پیوستند. پس از آن همگی توسط یک دستگاه نیسان به اتفاق راهنمای برنامه آقای بهنام عامری به سمت پای کوه حرکت کردیم.  ساعت 9 پس از طی مسیر جاده کوهستانی به محل شروع پیمایش رسیدیم.

پس از گرم کردن و انجام حرکات کششی ساعت 9:15 صعود آغاز شد. در طول مسیر ابتدا باغهای زیبای نارنگی در دامنه کوه و سپس انبوه درختان سرو کوهی به همراه شیب های متوسط و مسیر پاکوب مناظر زیبایی را بوجود آورده بود .

ساعت 14:40 به کمپ شب مانی که متشکل از چندین کومه زیبا که از چوب درختان سرو ساخته شده بود رسیدیم. در اطراف کومه چشمه پره زرد که آب سرچشمه آن قابل شرب بود قرارداشت.

پس از صرف ناهار و استراحت به اتفاق یاران همراه گشت و گزاری در منطقه و اطراف چشمه داشتیم و مقداری هیزم به منظور روشن نگه داشتن آتش در شب جمع آوری شد .

روز دوم:

ساعت 4:30 دقیقه بیدار باش و ساعت 5:30 دقیقه به سمت قله حرکت کردیم. ساعت 7:10 دقیقه زیر قله صبحانه صرف کردیم و سپس با سرعتی آرام شیب زیر قله را طی کردیم.

ساعت 9:10 به قله رسیدیم. با آواز سرود ملی کشورمان به اتفاق همه همنوردان پا به قله گذاشتیم.

پس از گرفتن عکس یادگاری ساعت 10:10 به سمت کومه ها حرکت کردیم و ساعت 13 به کومه ها رسیدیم. پس از صرف ناهار ساعت 14:25 دقیقه به سمت پایین حرکت کردیم.

ساعت 18:30 دقیقه پیمایش به اتمام رسید. توسط نیسان به سمت روستا حرکت کردیم. شب را در خانه روستایی اقامت کردیم.

روز سوم:

پس از صرف صبحانه به سمت روستای خرسین به منظور دیدن دره خرسین حرکت کردیم.

پس از بازدید از دره زیبای خرسین که یکی از جاذبه های زیبای گردشگری در منطقه است در ساعت 13 روستا را ترک کردیم. در خروجی روستا نارنگی بسیار لذیذ منطقه را خریداری کرده و سپس به سمت شیراز حرکت کردیم. ساعت 22 به سلامت به شیراز رسیدیم .

اسامی شرکت کننده گان در برنامه :

خانم ها نرجس هنرور ، علیا مکتبی فرد ، صدیقه محمدی ، پروانه نوروزی هفشجانی ، فاطمه رضایی ، مژگان شرفیان

آقایان حسین کشاورز، غلامحسین علیزاده ، فرزاد تابع بردبار ، علی بهادری ، مسعود عباسی و اردوان محمودی فر

سرپرست برنامه : مژگان شرفیان

مسئول فنی :علیا مکتبی فرد

تهیه کننده گزارش: مژگان شرفیان

4 دیدگاه دربارهٔ «گزارش صعود به قله تشگر»

1. سلام عرض ادب ممنون بابت گزارش خوبتون یه سوال از خدمتتون برای رسیدن به پای کار قله تشگر از روستا با سواری امکان پذیر هست یا باید با نیسان رفت؟

1. نسرین رییسی

سلام، بله بایستی با نیسان رفت. جاده خوبی اصلا نداره و بعضا بعضی سال ها به خاطر بارندگی اوضاع جاده بدتر هم میشه.

2. سلام ،سپاس از گزارش خوبتان
    سوالی داشتم،برای رفتن به دره خرسین بهتر است شب در روستا بمانیم ویا میتوان رفت بندر عباس از آنجا رفت،برای کاهش مسافت و وقت سوال کردم

1. نسرین رییسی

سلام، ممنون از توجه شما. دره خرسین کمتر از 1 ساعت تا روستا فاصله داره و بهتره که شب رو توی روستا بمونید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.