گزارش صعود به قلل شاهوار و گاوکشان

طبق تقویم برنامه ساعت 19 مورخ 1401/03/11 در قالب یک تیم 14 نفره از میدان اطلسی شیراز توسط یک دستگاه مینی بوس راهی شهر شاهرود شدیم.

روز دوم:

ساعت 15 روز 12 خرداد به محل اقامت در شهر شاهرود رسیدیم. پس از صرف ناهار و استراحت مختصر، گشت کوتاهی در شهر شاهرود داشتیم. پس از برگشت به اقامتگاه و صرف شام و بستن کوله ها، آماده خواب شدیم. اگر چه متاسفانه اقامتگاه پیش بینی شده محل مناسبی برای خواب و استراحت کوهنوردان نبود. ( مجموعه تفریحی توریستی چیتا که دارای کافی شاپ ، رستوران با کیفیت و پرسنل خوش رو بود اما به دلیل تردد مهمانان رستوران محل مناسبی برای استراحت کوهنوردان نمی باشد)

گزارش صعود به قله گاوکشان :

قله گاوکشان با ارتفاع 3813 متر، بلندترین قله استان گلستان است. این قله در مرز دو استان گلستان و سمنان و در رشته کوه کهکشان قراردارد.

روز سوم:

به منظور صعود این قله راس ساعت 4:30 بیدار باش اعلام شد. ساعت 5:30 بامداد پس از پیوستن راهنمای برنامه آقای شاه محمدی و همراهی آقای روحانی، به سمت روستای شاه کوی سفلی حرکت کردیم. ساعت 7 صبح به روستا رسیدیم. توسط یک دستگاه نیسان ساعت 7:30 دقیقه به دامنه کوه رسیدیم.

پس از انجام حرکات کششی به منظور گرم کردن و آماده کردن بدن برای صعود، به سمت قله گاوکشان حرکت کردیم.

از مسیر پاکوب و بر روی یال شرقی کوه پیمایی را آغاز کردیم. پس از عبور از مسیری ریزال ساعت 12 به خط الراس شاه کو رسیدیم.

بعد از کمی استراحت ساعت 12 به سمت قله حرکت کرده و ساعت 13 بر بام استان گلستان ایستادیم.

حدود یک ساعت را به گرفتن عکس یادگاری و استراحت بر سر قله اختصاص دادیم. ساعت 14 راه بازگشت را پیش گرفتیم. ساعت 18 به دامنه کوه رسیدیم.

توسط نیسان به روستای شاه کوی سفلی برگشتیم. بعد از استراحت و صرف هندوانه شیرینی که آقای روحانی تدارک دیده بودند به سمت شاهرود حرکت کردیم.

در طول مسیر برگشت با هماهنگی راهنمای برنامه آقای شاه محمدی محل اقامت مناسبی جهت استراحت و ریکاوری همنوردان پیش بینی شد. چراکه قرار بود روز بعد قله شاهوار را صعود نماییم. ساعت 21 به اقامتگاه رسیدیم. پس از صرف شام و تسویه حساب، اقامتگاه چیتا را به مقصد اقامتگاه جدید (منزلی مبله و یک خوابه ) ترک کردیم. پس از آماده کردن کوله ها، مهیای خواب شدیم.

گزارش صعود به  قله شاهوار :

قله شاهوار با ارتفاع 3945 متر، بلندترین قله استان سمنان در منطقه البرز شرقی می باشد. در 40 کیلومتری شمال شرقی شهرستان شاهرود و در شرق روستای تاش واقع شده است. این قله از سه جبهه صعود می شود . جبهه غربی ( چشمه خرسی ، چشمه پیرمیشی ، روستای تاش) ، جبهه جنوبی ( از کنار روستای نکارمن ) و جبهه شمالی ( از کنار روستای مرزکوه )

روز چهارم:

صبح روز 14 خرداد ساعت 4:30 دقیقه بامداد بیدار باش اعلام شد. ساعت 5:30 دقیقه به سمت روستای تاش حرکت کردیم . با توجه به اینکه روز قبل قله گاوکشان را صعود کرده بودیم و زمان کافی برای استراحت نداشتیم ترجیح دادیم که صعود از مسیر تنگ خرسی  و برگشت از مسیر چشمه پیر میشی انجام شود. بنابراین توسط یک دستگاه نیسان راس ساعت 6:30 دقیقه از روستای تاش به سمت ابتدای تنگ خرسی حرکت کردیم.

ساعت 7 صبح از ابتدای تنگ خرسی پیمایش را آغاز کردیم. ساعت 8 صبح در کنار چشمه خرسی صبحانه را صرف نمودیم. با حرکت از سمت راست و عبور از یال اصلی ساعت 10:40 به قله رسیدیم.

پس از گرفتن عکس یادگاری و استراحت ساعت 11:30 از مسیر چشمه پیرمیشی راه بازگشت را پیش گرفتیم. ساعت 14 در کنار رود و چشمه پیرمیشی استراحت کردیم. پاهای خسته خود را به خنکای آب چشمه زدیم و در نهایت ساعت 15 به ابتدای ورودی معدن بوکسیب رسیدیم. توسط نیسان به روستای تاش برگشتیم.

از آقای شاه محمدی (راهنمای برنامه) و آقای روحانی خداحافظی کرده و به سمت شاهرود حرکت کردیم. پس از جمع آوری وسایل و بستن کوله و گرفتن دوش و صرف شام ساعت 23 به سمت شیراز حرکت کردیم.

روز پنجم:

ساعت 20 مورخ 1401/03/15 به شهر شیراز برگشتیم .

سرپرست:  خانم مژگان شرفیان

مسئول فنی: خانم حمیده فرمانی

راهنما: آقای محمد علی شاه محمدی 09113768288

شرکت کننده گان: خانم ها صدیقه محمدی ، فریبا پاس لار ، مریم یزدانی ، حنانه فرج پور ، نازنین مختاری ، لیلا روستا طسوجی ، فاطمه مختاری ، محبوبه فرهادی

آقایان حسین کشاورز ، مصیب رئیسی اردکانی ، محمدرضا اسلامی نصرت آباد ، علیرضا دیبا و حمید رضا روحانی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.