گزارش برنامه کوه پیمایی بن رود به چله گاه

گزارش برنامه کوه پیمایی بن رود سپیدان به چله گاه
30 و 31 فروردین ماه 96

طبق برنامه از پیش تعیین شده، قرار بود روزهای آخر فروردین قسمتی از تنگ آنا را کوهپیمایی کنیم. اما به علت خشک شدن چشمه های آب منطقه تل انجبیر و تنگ آنا برنامه تغییر کرد. تصمیم به کوهپیمایی مسیر بن رود به چله گاه گرفتیم.
روز پنج شنبه ساعت 14 از پایانه قصرالدشت شیراز راه افتادیم. ساعت 15به سپیدان رسیدیم و به گروه کوه نوردی سپیدان پیوستیم. ساعت 15:45 با سرویس هایی که گروه سپیدان تهیه کرده بودند حرکت کردیم. حدود 15کیلومتر درجاده یاسوج قدیم از سپیدان خارج شدیم و به روستای بن رود در کنار چشمه عسلی رسیدیم.پس از آماده شدن برای شروع کوهپیمایی، ساعت 16:15 حرکتمان از چشمه عسلی آغاز شد. پس از طی مسافتی مسیر شیب دار شد. اندکی بعد به سمت پایین سرازیر شدیم. درطول میسر گیاه جاشیر خودنمایی می کرد و گل های لاله وحشی نیز توجه ما را به خود جلب می کرد.پس از 2 ساعت کوهپیمایی، برای شب مانی در کنار چشمه ای توقف کردیم. چادر ها را برای استراحت شب به پاکردیم. سپس با جمع آوری هیزم به کمک آقایان هم نورد، آتشی روشن کردیم. در کنار آتش با گرم کردن خود در آن هوای نسبتا سرد و با صدای دلنشین دوستان و صرف چای محفلی گرم به وجود آمد. بعد از صرف شام برای استراحت شبانه به چادر هایمان رفتیم.
جمعه راس ساعت 7 همگی بیدار بودیم. بعد از صرف صبحانه، اقدام به جمع کردن چادر ها و بستن کوله پشتی کردیم. ساعت 8 از محل اقامتمان به سمت دره راهی شدیم.درطول مسیر چشمه هایی با آب زلال دیده می شد که در کنار آنها استراحت کوتاهی می کردیم. پس از گذشت مسافت یک ساعته به آبشاری رسیدیم. پس از گرفتن عکس توسط دوستان، از کوه کنار آبشار بالارفتیم وحدود 200_300 متر ارتفاع گرفتیم و بعد سرازیر شدیم، در واقع از آن تنگه خارج شدیم.
در طول مسیر چشمه ها و دشت هایی پرشده از جاشیر، کوه های سر به فلک کشیده و تپه های زیبا و متنوع دیده می شد که با دیدنشان خستگی از تنمان بیرون می رفت. ساعت 14، به چشمه آلوندی رسیدیم و همان جا ناهار خوردیم. پس از استراحت دوساعته به سمت چله گاه به راه افتادیم. از مناظر زیبای این منطقه نیز لذت بردیم. پس از حدود 20 دقیقه به طاق چله گاه رسیدیم. استراحتی کوتاه داشتیم و سپس به سمت سرویس هایمان به راه افتادیم.نکات تکمیلی:
_بن رود (سپیدان) روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان سپیدان دراستان فارس می باشد.
_کل پیمایش این مسیر 19 کیلومتر است.
_به دلیل بارندگی کم دراین منطقه، از تعداد چشمه ها نسبت به سالهای اخیر کم شده و سرسبزی و رویش گل های کمتری نیز مشاهده می‌شود.
                                                     برای مشاهده سایر عکس های برنامه، بر روی این متن کلیک کنید
و آقای حسین کشاورز
ارسال گزارش: خانم سمیه صدیق

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.