گزارش برنامه پیمایش تنگ بغدیون

۱شهریور ۱۳۹۸

تنگ بغدیون در فاصله ۲۹ کیلومتری شمال غرب اردکان فارس(مرکز شهرستان سپیدان) و در 3 کیلومتری شمال غرب روستای ریگون واقع شده است. این تنگ یکی از زیباترین تنگ های استان فارس با دارا بودن بیش از 12 آبشار دیدنی به شمار میرود. چشمه سارها و انواع گونه های گیاهی زیبا از جمله درختان گردو بلند قامت با قدمتی طولانی، چنار ، بید و … در این تنگ جلوه خاصی به منطقه داده است.روز یکم شهریور ساعت 7 از فلکه قصردشت به طرف تنگ بغدیون با دو مینی بوس و تعداد 35 نفر به طرف اردکان حرکت کردیم. ساعت 8:30 دقیقه به آنجا رسیدیم. آقای رضوانی راهنمای محلی و چند نفر دیگر به گروه اصافه شدند. سپس به سمت تنگ بغدیون حرکت کردیم. ساعت 10 به روستا ریگون رسیدیم. از مینی بوس پیاده شدیم.

مدت یک ساعت کنار رودخانه پیمایش داشتیم تا به تنگ رسیدیم. بعد از صرف صبحانه بالا رفتن از تنگ را شروع کردیم.
ساعت 14 برگشتیم و در کنار دوستان ناهار خوردیم و ساعت 16 به طرف روستای برد زرد حرکت کردیم. مسیر برگشت حدود 3 ساعت به طول انجامید.
ساعت 19 به مینی بوس رسیدیم. ساعت 22 هم به شیراز رسیدیم.
توجه:
  • مسیر در بعضی از قسمتها سخت بود و احتیاج به کمک دوستان بود.
  • ارتفاع آب در اواخر مسیر به کمر هم میرسید.
  • دمای آب بسیار سرد بود.

برای مشاهده سایر عکس های برنامه کلیک کنید.

اسامی شرکت کنندگان
خانم ها: زلیخا داریا، سلیمه طارمی زاده، علیا مکتبی فرد، پردیس انوری پور، فیروزه میرحسینی، نغمه ابوقداره، زهرابیگم توانگر، سارا ایزدی فرد، فریده رحمانی کوشککی، صدیقه مقبل اردکانی، حدیث انوری پور، راضیه تکاپو، میترا اشکبوسی، فاطمه آسیابان، مرضیه منصوری، تارا رحیمی، ژیلا عرب شاهی،  زینب خوارزمی راد، معصومه نعمت الهی ، زویا پاپیری، زهره دلاوری، زهرا خدایاری، احلام جارزاده، طاهره حیدری، زهرا مفتاحی، زهرا حسنی اردکانی، محبوبه زرنویس زاده، لیلا دیده بان اردکانی، الهام حسنی اردکانی، مهنوش پورهادی، مژده برخوردار، نرجس هنرور و فرزانه ژیانی (سرپرست)

آقایان: علی انوری پور ،مسعود پوردلیر، رضا رحیمی، محسن باصری، قاسم خدایاری و نادر رضوانی اردکانی (راهنما)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.