کوه پیمایی مسیر آبشار قلات، تیم کودکان و نوجوانان بامداد

۵مهرماه  ۹۷

روستای قلات در 36 کیلومتری شمال غرب شیراز واقع شده است. در منطقه ای کوهپایه ایی، در کنار چشمه ای زیبا و در انبوهی از درختان و باغ های سرسبز قرار دارد. البته با توجه به خشکسالی های اخیر آب چشمه و همچنین آبشار زیبای آن بسیار کمتر از سالهای قبل شده است ولی با این وجود باز هم از صفای این منطقه نمی کاهد.راس ساعت 8:30 روز 5 مهر ماه از باشگاه شهید دوکوهکی با یک دستگاه مینی بوس به سمت روستای قلات حرکت کردیم. پس از رسیدن به روستا، از مینی بوس پیاده شده و در محوطه  ای باز، بچه ها دایره ای تشکیل دادند و شروع به نرمش کردیم.پس از نرمش کردن، کوله ها را برداشته و با یک صف مرتب به سمت آبشار حرکت کردیم. در طول مسیر از میان روستا گذر کردیم و از موزه ای شخصی دیدن کردیم و مجددا به مسیر خود ادامه دادیم.  پس از طی حدودا 45 دقیقه راه، در محل مناسبی زیراندازها را با کمک بچه ها انداخته و با کمک آنها مشغول جمع آوری چوب برای روشن کردن آتش شدیم. البته نکات ایمنی در مورد اتش و روشن کردن آن در طبیعت نیز گفته شد. پس از کمی استراحت با بچه ها و تعدادی از همراهان به سمت آبشار حرکت کردیم. از فضای آبشار و آب آن لذت بردیم و عکس گرفتیم. سپس بازی های مختلفی را با آب و سنگ با بچه ها تجربه کردیم. و تجربه ساخت سد و مزایا ومعایب آن به زبان ساده به بچه ها آموزش داده شد. پس از صرف ناهار به سمت روستا رفته و سوار بر مینی بوس به شیراز برگشتیم. حدود ساعت 16 به شیراز رسیدیم.
برای مشاهد سایر عکس های برنامه کلیک نمایید
شرکت کنندگان: آرمان اختیاری، مارال داودی، بردیا کوثری، آیلین غفاری، پرنیان زارع، کژال حسنی، کسری صادقی، حسین زارع
گزارش: نسرین رییسی

1 دیدگاه دربارهٔ «کوه پیمایی مسیر آبشار قلات، تیم کودکان و نوجوانان بامداد»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.